top of page
חיפוש

על תחושת שייכות ואהבה


הפעם נדבר על חיזוק תחושת השייכות ואהבה של הילד כדרך נוספת להטעין לו את הסוללה ולחזק את דימויו העצמי. תחושת שייכות ואהבה יוצרת מחשבות פנימיות כמו: "אם אוהבים אותי, כנראה שיש בי דברים טובים, אם רוצים שאני אהיה חלק מהמשפחה, כנראה שאני חשוב, זה סימן שגם אני יכול לאהוב אותי"

אז מה עושים?

  • בטאו את אהבתכם בכל הזדמנות- תאמרו להם כמה אתם אוהבים אותם, חבקו , נשקו, הפתיעו אותם במתנות קטנות , תנו להם תשומת לב ועשו למענם מחוות קטנות (– עזרה, מתן הקלה או ויתור על מטלה מפעם לפעם)

  • הקשיבו לילדכם באופן פעיל ואמיתי תוך גילוי התעניינות- זכרו, אתם אחראים על יצירת ערוץ התקשורת עם ילדכם אם תקשיבו בעניין לדברים הקלים, לחוויות היומיומיות הקטנות, בעת הצורך, הם ירגישו בטוחים לשתף אתכם גם בדברים ה"גדולים".

  • הקדישו זמן אישי – הקצו לילדכם שעה קבועה בלו"ז השבועי שלכם לפגישה אישית רק של שניכם. תנו לילדכם לבחור מה לעשות בשעה המשותפת הזו ונצלו אותה לחיזוק הקשר- שיתוף ברגשותיכם, עידוד, והנאה משותפת. התייחסו אל הפגישה כחשובה ביותר, אל תנהלו שיחות טלפוניות והתכתבויות במהלכה, תנו לילדכם תחושת כבוד וחשיבות.

  • התייחסו ברצינות לרגשותיו של ילדכם– כבדו את רגשותיו ורצונותיו. לדוגמה: אם הילד אומר שחם לו, אל תתעקשו על המעיל, לא תמיד אנחנו מרגישים אותו דבר. תנו לו ללמוד מהניסיון, אם יהיה לו קר, בפעם הבאה, הוא ייקח את המעיל בעצמו. כנ"ל אם ילד אומר שלא טעים לו, אם ילד אומר שכואב לו, קשה לו, עצוב לו וכו'

דוגמה לתגובה לא יעילה -"נו מה אתה עושה מזה כזה סיפור, זה סתם שטויות!" דוגמה לתגובה יעילה- "אני רואה שקשה לך...מה אתה חושב שיכול לעזור לך?"

  • שתפו את ילדכם ברגשות ובחוויות שלכם- זכרו שאתם המודל לחיקוי, אם תשתפו את ילדכם ברגשותיכם וחוויותיכם היומיומיות, הם ילמדו לעשות כן.

  • תנו מחמאות כנות ואמיתיות מהלב – התפעלו מילדכם! אמרו לו כמה אתם גאים בו, ספרו לבני משפחה וחברים על הצלחותיו בנוכחותו. שימו לב לא להתמקד בהישגים אלא במאמצים – "התאמצת והצלחת!" , "אני נהנית לראות איך אתה מכין שיעורים בעצמך! כל הכבוד לך!"

יש לכם שאלות? רעיונות נוספים ? אתם מוזמנים לשתף בדף הפייסבוק של סולי

שלכם, סולי

168 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page