top of page
חיפוש

סולי במזוודה


אני יושבת בקליניקה עם אמא וילדה צעירה ומשחקת איתן במשחק שבו הן נשאלות שאלות אחת על השנייה. הילדה מרימה קלף בו היא נשאלת מה לדעתה המשחק האהוב על אמה.

התשובה המיידית שלה הייתה– ״אמא שלי לא אוהבת משחקים, היא אוהבת רק לדבר בטלפון ולעבוד במחשב״. האמא מייד קופצת ואומרת – ״מה פתאום?! אני דווקא ממש אוהבת לשחק!״ והילדה בתגובה עונה- ״אבל איך אני אמורה לדעת אם את אף פעם לא עושה את זה?״

האמא מביטה אליי ואומרת שלא נעים להודות אבל הילדה צודקת. היא מייד מתחילה להסביר שהעומס בעבודה כל כך גדול וגם בימים שהיא עובדת מהבית היא כל הזמן על המחשב ופחות מגיעה לילדים וכל מטלות הבית על הראש שלה והיא לא יודעת מה לעשות קודם...

״מה עושים?״ היא שואלת אותי בייאוש, ״אני מרגישה שאני מפספסת את הילדים שלי...״


השיחה הזו שמייצגת הרבה שיחות דומות שהיו לי עם הורים, גרמו לי לשאול את עצמי, איך באמת בתוך מרוץ העכברים המטורף הזה של החיים אפשר לעשות משהו אחרת? איך באמת אפשר לא לפספס את הילדים?

ואז החלטתי לבנות קונספט של ״סולי״ שיהיה יותר זמין ומותאם למטרה זו. אני קוראת לו- ״סולי במזוודה״, כי הכנסתי לתוך קופסת מזוודה את כל מה שאני חושבת שיכול לעזור להורים לחזק את הקשר עם הילדים, להעצים אותם, לתקשר איתם טוב יותר ובעיקר להכניס אנרגיות חיוביות הביתה.

כל מה שצריך לעשות, זה פעם בשבוע לשבת יחד כל המשפחה,לפתוח את המזוודה ובמשך שעה אחת לפעול בהתאם להנחיות. מומלץ כמובן לעשות את זה בבית אבל גם בהחלט יכול לתת ערך מוסף לחופשה משפחתית ולהפוך אותה לחויה מטעינה.

עוד תמצאו במזוודה המלצות לאתגרים ופעילויות שיוכלו להשתלב בשגרת היומיום המשפחתית וכן מדריך הורים פשוט, פרקטי וקל ליישום שיסייע לכם להעצים את ילדיכם, לחזק את בטחונם העצמי ,למנוע בעיות רגשיות, לשפר מיומנויות חברתיות ולייצר תקשורת מטעינה במשפחה.

ותאמינו לי, כמה שזה נשמע בומבסטי, ככה זה פשוט ליישום!

נו? אז בא לכם לאמץ את סולי גם אליכם למשפחה?













61 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page