top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תdana elbaz

בובות זה לא רק משחק ילדים




נפגשנו לקראת סופו של החופש הגדול. היא עמדה להתחיל את כיתה ג׳, כיתה חדשה אליה היא עמדה לעבור לאחר שחוותה חוויות חברתיות קשות בשנה הקודמת.

ככל שפתיחת השנה התקרבה ככה גברו החששות שלה – מה יקרה אם הבנות בכיתה החדשה לא יקבלו אותה? מה היא תעשה אם לא יהיה לה עם מי להיות בהפסקה? מה היא תאמר אם ישאלו אותה למה עזבה את הכיתה הקודמת? ועוד ועוד מחשבות שמילאו את ראשה וערערו את ביטחונה.

ואז היא גילתה את הבובות של סולי ...אקדים ואספר שבקליניקה אצלי יש חבורה שלמה של בובות סולי – בובות שמייצגות סוללות של בנים וכאלה של בנות, בובות סולי קטנות ובובות סולי גדולות.

בכל פעם שהיא שיתפה בחשש מסוים או מחשבה מטרידה, השתמשנו בבובות כדי לשחק את המצב ולבדוק אפשרויות שונות להתמודדות. פעם היא הייתה בתפקיד עצמה ואני בתפקיד האחר ופעם להיפך. המשחק עם הבובות אפשר לה להתאמן בתגובות נכונות, לצבור בטחון וללמוד לסמוך על עצמה ומצד שני אפשר לה לראות את הדברים גם מהצד השני, זה של הבנות האחרות.

משחק הבובות הפך להיות הכלי המרכזי בפגישות שלנו ומפעם לפעם יכולתי לחוש את השיפור בתגובות שלה, התשובות המהירות והבטחון העצמי שעלה.

השבוע נפגשנו בפעם הראשונה לאחר החזרה ללימודים. כששאלתי אותה איך היא מסתדרת בכיתה החדשה, היא ענתה בהתלהבות ״כול הבנות בכיתה חברות שלי!״

שוחחנו על איך עוברות עליה ההפסקות ואיך היא מסתדרת עם המורה החדשה והיא הייתה עסוקה ב-איך להחליט את מי מהבנות להזמין אליה אחה״צ? ושאלה אם גם הפעם הבובות יוכלו לעזור לנו...

בובות מכל סוג מאפשרות לנו דרך נפלאה להתאמן עם ילדים במיומנויות חברתיות.

זה מאפשר לילדים להתאמן ״על יבש״, לצבור בטחון ואז לצאת לשטח מוכנים!

ממש כמו בצבא :)

מעבר לשימוש במפגשים פרטניים, אני משתמשת בטכניקה הזו הרבה בקבוצות של סולי (קבוצות לאימון במיומנויות חברתיות והעצמה של ילדים). הילדים לומדים בכל מפגש מיומנות חדשה ומתאמנים עליה בעזרת הבובות.

מניסיוני זה מתאים במיוחד לילדים בגילאי גן ועד כיתה ג׳.

אז בפעם הבאה שהילדים שלכם מתלוננים על משהו שעשו להם או אמרו להם...פשוט תזמינו אותם לשחק בבובות!


שיהיה בהטענה!




32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page