top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תdana elbaz

סולי זוגי





״סולי זה לא רק לילדים״ זה משפט שאני אומרת כל הזמן ומוצאת את עצמי משתמשת בו יותר ויותר בפגישות שיש לי עם הורים וזוגות.

הז׳ארגון הסוללתי עוזר לנו לתקשר רגשות באופן נגיש וקליל.

לאחרונה היתה לי שיחה עם זוג שהגיע אליי לקליניקה בעקבות משבר

ותוך כדי השיחה נגענו בסיטואציה שחוזרת על עצמה ביניהם- כשהיא חוזרת מהעבודה בערב ומשתפת אותו בסיפורים על מה שעבר עליה באותו היום ואיכשהו תמיד השיחה הזו בזמן האחרון תמיד נגמרת רע.

כשפתחנו את הנושא ובחנו אותו במונחים של הטענה וריקון - היא אמרה שהשיחה היומית הזו מבחינתה זה זמן הטענה שמאפשר לה לשתף אותו במה שעבר עליה במשך היום, לפרוק קצת רגשות והיא מצפה לקבל ממנו תמיכה. והוא אמר שהוא מאוד אוהב לשבת איתה לקפה של סוף היום אבל השיחות האלה ממש מרוקנות אותו- ״לא מספיק שהיא לא היתה כל היום בבית אז גם כשהיא חוזרת היא לא מתנתקת מהעבודה״ וזה גורם לו להיות חסר סבלנות, עוקצני וממש לא תומך כמו שהיא היתה רוצה. הוא היה רוצה שתתעניין גם קצת בו ושלא תציף אותו.

היא אמרה שלא ידעה שזה מה שהוא מרגיש ושעכשיו היא מבינה את התגובות שלו. ההבנה הזו איפשרה לכל אחד מהם להיות מודע לרגשות ולפרשנות של הצד השני ומהמקום של המודעות החליטו יחד להיות רגישים יותר בפעם הבאה שישבו יחד לקפה של סוף היום.

השיחה הזו והתובנות שעלו בה חידדו לי את העובדה שלא תמיד מה שאני מרגישה בסיטואציה, משותף לאלו שנמצאים איתי ושלכל אחד יש את הפרשנות שלו והסיפור שלו.

ואז התעוררה בי הסקרנות ובאופן ספונטני התחלתי לבדוק עם עצמי איזה דברים עושה בן הזוג שלי שמטעינים או מרוקנים אותי. השלב הבא (שהגיע מהר מאוד 😄) היה לשתף אותו בתובנות שלי ולשאול אותו איזה דברים שאני עושה מטעינים/ מרוקנים אותו…לא אכנס לפרטים אבל רק אומר לכם שזה היה ממש מעניין וגם אם עלו דברים שכבר שמעתי בעבר, היה משהו בשיחה הזו שגרם לדברים להיתפס באופן לא מאיים או מעורר התנגדות - כי איך אפשר להתווכח עם מישהו על משהו שמרוקן אותו? אפשר רק לשמוע, להפנים ולנסות לשנות…

ואז בשיא ההתלהבות חשבתי שאפשר להפוך את זה בעצם לכלי טיפולי - לייצר לזוגות הזדמנות לשיחה על דברים שמטעינים ומרוקנים אותם בזוגיות. זה השלב שגלגלי היצירתיות שלי נכנסו לפעולה וככה נולד המשחק החדש שלי ״ זוגיות בריקון והטענה״.

המשחק מזמין זוגות לגעת בתחומים שונים מחיי היומיום ובהתאם להוראה להעלות נושאים שמטעינים או מרוקנים אותם מצד בן/ בת הזוג.

היופי במשחק הזה הוא, שאתם יכולים לייצר אותו בעצמכם ולהשתמש בו תיכף ומייד.





‎⁨זוגיות בריקון והטענה - הוראות הכנה⁩
.pdf
Download PDF • 859KB

כרטיסיות להדפסה
.
Download • 1.63MB







122 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page