קבלו עוד רעיון קליל וזמין לדבר עם ילדים על רגשות.
השבוע הגיעה אליי לקליניקה ילדה שלא אוהבת לדבר ובמיוחד לא על רגשות. מאותם ילדים שכשהם מגיעים לשעה השבועית שלהם, הם רוצים לנצל אותה להטענה, לעשיה כיפית והתנתקות ומעדיפים לא להתעסק בדברים שמטרידים אותם, אותם דברים שלשמם בעצם התכנסנו...
האתגר שלי הוא להגיע לדברים בדרכים יצירתיות, להתחבר למה שהילד אוהב לעשות ודרך זה להגיע גם למקומות הכואבים/ המטרידים/ הלא נוחים.
הילדונת המדוברת ביקשה ממני בפגישה האחרונה לשחק שוב ושוב ״איקס עיגול״ על הלוח המחיק. כשהגיעה השבוע הצעתי לה לשדרג את המשחק וליצור יחד לוח קבוע אותו תוכל לקחת גם הביתה ולשחק עם המשפחה והחברים.
הדפסנו תמונה עם פרצופים והוספנו לכל משבצת שם של רגש שבחרנו יחד מתוך רשימת הרגשות שהכנו יחד קודם לכן. בנוסף, הכנו 5 פתקיות עליהן ציירנו עיגול ו-5 פתקיות עליהן ציירנו x
בכל מהלך של המשחק כל אחת מאיתנו היתה צריכה לספר משהו שקשור לרגש המופיע במשבצת שבחרה. וכך למדתי שהיא חשה מבוכה כשהמורה פונה אליה בזום כי היא לא בטוחה שתדע מה לענות, שהיא מתרגשת לקראת החזרה לביה״ס למרות שבעבר לא אהבה ללכת לשם, שהיא נבהלת מאוד כשיש ברקים ורעמים בלילה ושהיא מאוכזבת מכך שלא שמו אותה בקפסולה עם החברה שרצתה.
כל מהלך במשחק יצר לנו הזדמנות לשיח בנושא אחר.
רוצים להשתמש במשחק עם הילדים שלכם, התלמידים או המטופלים?
מוזמנים להדפיס את הקובץ המצורף או פשוט להכין יחד עם הילדים רשימת רגשות, לצייר טבלה ובכל פעם לשבץ בה רגשות אחרים.
אז שיהיה בהטענה!
Comments