השבוע כשהאזעקות ביקרו גם אותנו באזור המרכז מצאתי את עצמי יושבת בממ״ד וחושבת על כל אותם ילדים בדרום שכבר כל כך הרבה זמן נמצאים במרחבים המוגנים. הסתכלתי מסביבי בממ״ד וחיפשתי איך אפשר לנצל את השהיה המתמשכת בבתים ובמרחבים המוגנים כדי לדבר עם ילדים על המצב ועל מה שאנחנו מרגישים, לאפשר הזדמנות לשאול דברים שאולי מטרידים...
אז זה מה שיצא- משחק פשוט להכנה שעוזר בהעברת מסרים אישיים ומעודד את התקשורת הרגשית במשפחה שיכול להתאים גם לגן, לכיתה ולקליניקה.
חומרים : 6 דפי ממו בצבע זהה , עט/ טוש לכתיבה
הוראות הכנה:
על 2 פתקית רושמים את הסיפרה – 1
על 2 פתקיות את הסיפרה 2 ועל השתיים הנותרות את הסיפרה 3.
מקפלים כל פתקית כך שאי אפשר לראות מה רשום עליה ומפזרים על השולחן.
מכינים מקרא :
1= עליי - לספר משהו על עצמי
2= עלייך - לשאול את אחד המשתתפים משהו שקשור אליו
3= על מישהו אחר - לספר או לשאול משהו שקשור למישהו שלא משתתף.
כל אחד בתורו מרים פתקית ובהתאם לסיפרה שמופיעה עליה, צריך לספר משהו אישי על עצמו, לשאול שאלה אישית את אחד המשתתפים האחרים או לספר/ לשאול משהו שקשור למישהו אחר (מישהו מהמשפחה, מישהו מהגן/ מהכיתה וכו׳).
בסיום, מקפלים חזרה את הפתקית ומחזירים לשולחן.
דוגמאות לדברים שאפשר לספר על עצמי
משהו שאנחנו מרגישים, משהו שקרה לנו בעבר, משהו שאנחנו רוצים שיקרה, משהו שאנחנו רוצים שיהיה לנו.
למשל:
אני מפחדת כשיש אזעקת צבע אדום..., אני אוהב/ת שאת משתפ/ת אותי במה שקורה לך...
אני מחכה כבר שיגמר המצב הזה, אתמול בלילה חלמתי ש ...
אני ממש רוצה שיהיו פחות מריבות בבית שלנו.
2- שאלות לגבי אחרים- מה את מרגישה כש...? מה היית רוצה שנעשה ביחד? ....מה הכי מרגיע אותך ?
3- לספר על משהו ששמענו שקרה למישהו, משהו שאנחנו אוהבים במישהו אחר, משהו שאנחנו רוצים להתעניין בנוגע למישהו אחר.
בשורות טובות וימים שקטים!
Kommentarer